FANDOM

Victoria aveyard

Vicotria Aveyard urodziła się i dorastała w East Longmeadow w stanie Massachusetts. Najbardziej znana jest z serii książek Czerwona Królowa.

Wyjechała do Los Angeles by studiować na Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Swoją pierwszą powieść napisała w rok po ukończeniu kursu scenopisarskiego. W Los Angeles mieszka do dziś. Jest pisarką i scenarzystką, która swoją pracę traktuję jako wymówkę, by móc czytać mnóstwo książek i oglądać jeszcze więcej książek.

Victoria Aveyard
Data i miejsce urodzenia 27 lipca 1990 w East Longmeadow
Płeć Kobieta
Obecne miejsce zamieszkania Los Angeles
Narodowość Amerykańska
Posługujący się język Angielski
Edukacja Licencjat w dziedzinie nauk humanistycznych, scenopisarstwo
Szkoła wyższa Uniwerstet Południowej Kalifornii
Gatunek Young adult, fantasy
Znana z Czerwona Królowa
Nagrody 2015 Goodreads Choice Awards Best Debut Novel

Ciekawostki Edytuj

  • Victoria na swoim twitterze obserwuje Georga R.R.Martina, autora serii powieści Pieśń lodu i ognia.
  • Ma powstać film na podstawie Czerwonej Królowej, a stanowisko reżysera ma objąć Elizabeth Bank znana z roli Effie w Igrzyskach Śmierci oraz Pitch Perfect.
  • Victoria obserwuje na Twitterze również takich pisarzy jak: Melissa de la Cruz znaną z cyklu o Błękitnokrwistych, Alexandrę Bracken znanej z trylogii Mroczne umysły, Lauren Oliver od Delirium i 7 razy dziś, Annę Carey Eve, J.K.Rowling znanej z serii o Harry'm Potterze , Kierę Cass Rywalki, Stephena Kinga Lśnienie, Veronicę Roth Niezgodna, J.R.R.Tolkien Hobbit.

Strony internetowe Edytuj