FANDOM

"Prawdą jest to, co ja nazwę prawdą. Mógłbym podpalić cały ten świat i nazwać pożar deszczem."
― Maven

Maven Calore - król Norty. Młodszy brat Cala i jedyne dziecko królowej Elary i króla Tyberiasza VI. Dawny narzeczony Mare Barrow i obecny mąż Iris Cygnet.

Biografia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Urodził się jako drugi syn Tyberiasza VI oraz jedyne dziecko Elary. Wychowywał się w królewskim pałacu, w cieniu swojego starszego brata Cala. W Królewskiej Klatce wyjawił, że zaczął późno chodzić. Królowa, chcąc pomóc Mavenowi chodzić, zaczęła wnikać mu do umysłu.

Królewska Próba Edytuj

Maven, tak jak reszta rodziny królewskiej, był obecny na Królewskiej Próbie, w której miała zostać wyłoniona przyszła żona jego brata. Oglądał występy Srebrnych dziewcząt oraz był świadkiem całego zamieszania z Mare.

Narzeczona księcia Edytuj

Mare zostaje przyprowadzona przed oblicza rodziny królewskiej. Król oraz Elera rozmawiają z nią, a książęta posłusznie stoją z boku. Cal odzywa się jednak, gdy jego ojciec oznajmia, że ukryją dziewczynę oraz będą ją obserwować i chronić. Przed protestami powstrzymuje go jednak Maven. Później król Tyberiasz oznajmia, że dziewczyna zostanie uznana za Srebrną szlachciankę i poślubi Mavena. Chłopak jest tak samo zaskoczony jak ona, jednak nie może się sprzeciwiać.

Oświadczyny Edytuj

Niedługo później odbywa się spotkanie, na którym ma zostać ostatecznie wybrana narzeczona następcy tronu. Przedtem jednak Maven oświadcza się Mare, recytując wyuczone słowa. Dziewczyna nie mając wyboru, przyjmuje oświadczyny. Po ogłoszeniu przyszłej żony Cala - Evangeline, zaczyna się uczta. Maven przeprasza Mare za swoje wcześniejsze zachowanie. Wyznaje jej także, że jako młodszy książę miał nadzieję, że będzie mógł samodzielnie wybrać swą żonę. Po uczcie książę odprowadza Evangeline do jej pokoju.

Wygląd Edytuj

Jest wysoki i szczupły. Ma bladą twarz o ostrych rysach, czarne włosy i niebieskie oczy.

Tak jak jego brat i ojciec na nadgartsku nosił metalową bransoletę, dzięki której mógł wytworzyć płomienie. 

Charakter Edytuj

Maven wydawał się sympatycznym, miłym chłopakiem. Jednak później pokazuje swą prawdziwą twarz. Okazuje się, że przez podszepty matki - Elary, przestał kochać rodzinę, ślepo dążył do władzy. Zapewne sam się na to zdecydował, chociaż jest prawdopodobieństwo że Elara go opętała i Maven nie panuje nad tym co robi. Jednak nie jest do końca powiedziane czy uczucia, które żywił do Mare były nieprawdziwe. Chciał, by ona została jego żoną.

Umiejętności Edytuj

Jest Płomiennym, potrafi panować nad ciepłem i ogniem.

Relacje Edytuj

Cal - jest bratem młodego króla. W przeszłości Maven zawsze był traktowany jako ten "drugi", przez co znienawidził Cala. Pragnął śmierci brata, lecz nie zabił go, gdy Mare proponowała wymianę. Chociaż Maven stał się zły, Cal nadal kocha człowieka jakim był kiedyś.

Elara - jako matka, kochała swego jedynego syna, a on kochał swą matkę. Razem uknuli plan zabicia króla Tyberiasza VI. Po jej śmierci był bardzo załamany i wściekły.

Tyberiasz VI - był jego ojcem. Ojciec zawsze traktował go trochę gorzej niż swojego pierwszego syna, przez co Maven czuł się odrzucony.

Mare - Maven i Mare byli ze sobą zaręczeni. W Czerwonej Królowej byli przyjaciółmi i dzielili się nawzajem sekretami. Razem dołączyli do Szkarłatnej Gwardii . Później jednak okazało się, że Maven wcale nie chciał im pomóc. Po jego zdradzie Mare poprzysięgła go zabić. W Szklanym Mieczu, już jako król, robi wszystko, by Mare do niego wróciła. Zostawia jej listy z ostrzeżeniami, zabija Nowych - później okazuje się, że przetrzymuje ich w Corros . Cal stwierdził, że Maven rani ją po to, aby zmusić ją do powrotu. Maven pragnie jej bardziej niż czegokolwiek innego na tym świecie. Chociaż Mare obiecuję sobie, że do niego nie wróci, kiedy jej bliscy mają umrzeć w cierpieniach, ona daje królowi propozycję: ona za ich życie. Maven krótko się zastanawiając zgadza się na taki układ. Na końcu książki w epilogu obiecał jej: "Zrobiłaś widowisko z jej [Elary] ciała. [...] To samo zrobię z tobą." Przypina jej obroże i smycz na znak władzy. Czerwona Królowa, potężna dziewczyna władająca energią elektryczną, mogąca zabić go z zamkniętymi oczyma, składa mu pokłon.

Evangeline Samos - Była narzeczona, porzucona dla lakelandzkiej księżniczki. Często sprzeczali się i kłócili. Evangeline była z nim tylko dla korony, chciała jak najszybciej wziąć z nim ślub, aby po nich móc go kontrolować. Odczucia Mavena wobec ich ślubu były odwrotne; nie chciał go wcale.